خانه / دسته‌بندی نشده / MPX Copperhead؛ انتخاب ویژه ارتش آمریکا!

MPX Copperhead؛ انتخاب ویژه ارتش آمریکا!

مجله تصویری سلاح- محصولی که اخیرا توسط کمپانی اسلحه سازی آلمانی “زیگ زائور” ساخته شده، می تواند اصلی ترین رقیب پلت فرم های نظامی مشابه باشد. به نظر می رسد که مسلسل دستی زیگ زائور MPX Copperhead برای استفاده توسط تیم محافظت ویژه ارتش آمریکا طراحی شده باشد. این سلاح نه تنها از قدرت آتش بالایی برخوردار است، بلکه راحت تر از نمونه های دیگر قابلیت حمل دارد.

در اواسط سال 2018، ارتش آمریکا درخواست خود مبنی بر طراحی یک مسلسل دستی جدید را با شرکت های اسلحه سازی مختلف در میان گذاشت. ده کمپانی به این تقاضا واکنش نشان دادند و ارتش تا ماه نوامبر 6 مورد از آنها را برای معرفی سلاح پیشنهادی و انجام تست های مد نظر انتخاب کرد. بدین ترتیب زیگ زائور MPX Copperhead، مسلسل دستی جدید با لوله ای کوتاه در نمایشگاه بازرگانیSHOT  سال 2019، به معرض دید عموم گذاشته شد. SHOT نمایشگاه سالانه آمریکایی است که در زمینه های تیراندازی، شکار و صنایع اسلحه سازی فعالیت دارد. در واقع زیگ زائور یکی از آن 6 شرکتی بود که توانست با نمونه پیشنهادی خود، نظر ارتش آمریکا را برای اجرای بررسی های بیشتر و در نهایت استفاده از MPX Copperhead جلب کند.

سلاح مورد بحث 36.8 سانتی متر طول، 6.3 سانتی متر عرض و 20.3 سانتی متر ارتفاع دارد. فشنگ آن 9×19 میلی متری است و لوله ای به طول 8.8 سانتی متر دارد. به طور کلی در ساخت این نمونه تا جای امکان تلاش شده است که طول لوله کوتاه نگه داشته شود. از دیگر مزایای آن می توان به سیستم قابل تعویض لوله اشاره کرد که جا به جایی لوله سلاح میان MPX های مختلف را امکان پذیر می سازد و اپراتور می تواند بسته به نیاز خود از لوله ای با طول بیشتر نیز استفاده کند. قابلیت افزودن صدا خفه کن هم برای این سلاح وجود دارد. از نظر ارگونومیکی هم اپراتورهای راست دست و هم چپ دست می توانند به راحتی با MPX Copperhead کار کنند. Copperhead نیز همانند برادر بزرگتر خود زیگ زائور MPX، سلاحی عمل کننده به واسطه پیستون است و از دیدگاه عملکردی شباهت زیادی به M4 کارباین ارتش آمریکا دارد. هرچند که نقاط تمایز قابل توجهی در طراحی داخلی و خارجی این دو اسلحه نسبت به یکدیگر وجود دارد، اما مکانیسم عمل آنها مشابه است.

ام پی اکس

M4 کارباین

 

تصویری از زیگ زائور MPX Copperhead

 

Copperhead همراه با خشابی به ظرفیت 20 فشنگ به فروش می رسد اما با خشاب های 9×19 میلی متری خط تولید تفنگ های MPX دیگر نیز سازگار است و بدین ترتیب می تواند با ظرفیت های 10 و 30 فشنگی نیز کار کند. در واقع این سلاح به آسانی و بدون هیچ مشکلی پذیرای مهمات 9 میلی متری از برندهای مختلف و با وزن های گوناگون خواهد بود.

مشخصات زیگ زائور MPX Copperhead

– برند: زیگ زائور

– کالیبر: 9 میلی متر

– مکانیسم: نیمه خودکار/ پیستون گازی

– طول کلی: 368 میلی متر

– عرض کلی: 61 میلی متر

– ارتفاع: 203 میلی متر

– طول لوله: 89 میلی متر

– وزن: 2 کیلوگرم

– نوع خشاب: MPX

– قیمت: 1579.99 دلار

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

لینک منبع

درباره ی amir-moazeni1

همچنین ببینید

اخبار نظامی جهان-تاریخ انتشار:1402/12/25

لاکهید مارتین دسته نخست موشک‌های پدافندی پاتریوت ۳ را تحویل بحرین داد…بحیرن در سال 2019 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *