خانه / دسته‌بندی نشده / دوربین دید در شب و 3 نکته درباره آن

دوربین دید در شب و 3 نکته درباره آن

مجله تصویری سلاح سال هاست که نیروهای نظامی جهان از تاریکی شب برای انجام ماموریت های خود و غلبه بر نیروهای دشمن استفاده می کنند. امکان استفاده از دوربین های دید در شب احتمال موفقیت ماموریت های شبانه را بسیار افزایش داده است.

امروزه، مدل های ارزان دوربین های دید در شب نیز در برای خرید در دسترس هستند. اگرچه بسیاری از این مدل ها به نظر می رسد با مشکلاتی در زمینه عمق میدان مواجه هستند اما همچنان می توانند در شبی با شرایط عادی شما را از نقطه الف به نقطه ب برسانند.

ریشه های آلمانی

اگرچه آلمان در جنگ جهانی دوم شکست خورد، اما این کشور همچنان می تواند ادعای اعتبار بسیاری از پیشرفت های فناورانه مهم را داشته باشد. به عنوان مثال، آلمان تولید کننده نخستین محصول تقویت کننده دید در شب است. این مدل مفهومی از اوایل 1935 مورد توجه قرار گرفت، اما تا سال 1939 در اختیار سربازان آلمانی قرار نگرفته بود.

با این وجود، تنها سربازان آموزش دیده ارتش آلمان اجازه استفاده از فناوری جدید در حمله های شبانه را داشتند. در پایان جنگ جهانی دوم، ارتش آلمان تقریبا 50 تانک پنتر را به این فناوری مجهز کرده بود.

 

چرا رنگ سبز؟

زمانی که به یک دوربین دید در شب نگاه می کنید، بلافاصله متوجه رنگ سبز صفحه آن می شوید. این یک انتخاب دلخواه برای رنگ از سوی تولیدکننده نبوده است و با حساسیت بیشتر چشم های انسان نسبت به این رنگ مرتبط است.

زمانی که از حساسیت صحبت می کنیم به وضعیت عاطفی فعلی فرد اشاره نداریم. این بدان معنی است که چشم های انسان این رنگ را به طور طبیعی تشخیص داده و مشاهده اطراف در محیطی تاریک را آسان‌تر می کند.

 

دوربین های دید در شب چگونه کار می کنند

دوربین های دید در شب سطوح کم نور را تشخیص داده و آنها را تقویت می کنند.

زمانی که نور کم وارد دوربین دید در شب می شود، با یک لایه داخلی در آن به نام “فوتوکاتد” برخورد می کند که فوتون های نور را به الکترون ها تبدیل می کند.

سپس، این الکترون ها به لایه دوم موجود در دوربین دید در شب که به نام “صفحه میکرو کانال” شناخته می شود، برخورد می کنند که در این قسمت پیش از برخورد با لایه سوم به نام “صفحه فسفری” تکثیر می شوند.

پس از عبور از این صفحه فسفری، الکترون ها دوباره به نور تبدیل می شوند. هرچه دستگاه الکترون بیشتری تولید کند، کیفیت تصویر نیز بالاتر خواهد بود.

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

لینک منبع

درباره ی amir-moazeni1

همچنین ببینید

اخبار نظامی جهان-تاریخ انتشار:1402/12/25

لاکهید مارتین دسته نخست موشک‌های پدافندی پاتریوت ۳ را تحویل بحرین داد…بحیرن در سال 2019 …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *