خانه / دسته‌بندی نشده / ده خودروی برتر پشتیبانی آتش (زره کوب)

ده خودروی برتر پشتیبانی آتش (زره کوب)

شماره سه:
MCV
تایپ 16(برای اشنایی با این زره کوب اینجا را کلیک کنید)
ساخت ژاپن
ام سی وی مجهز به موتور , توپ ,شاسی و الکترونیک ژاپنی توسط موسسه تحقیقات و توسعه دولتی ژاپن طراحی شده است. توسعه این خودرو در سال 2008 آغاز شد این خودروی پشتیبانی آتش در سال 2013 به طور عمومی رونمایی شد. منابع رسمی ادعا می کنند که MCV توسط صنایع سنگین میتسوبیشی تولید و در سال 2016 عملیاتی خواهد شد. برنامه ریزی شده است که حدود 200 تا 300 عراده از این زره کوب برای ارتش ژاپن تولید شود اینها تانک های اصلی میدان نبرد نیستند و یقینا نمیتوانند جایگزین تانک های اصلی میدان نبرد ژاپنی شوند اما ژاپن قصد دارد تا ظرف چند سال آینده تعداد تانک های اصلی میدان نبردش را از 740 عراده تا 300 عراده کاهش دهد.
(دوستان اگه نظر من رو بخوایین هر کشوری ممکنه اشتباه کنه مثال نمیارم درمورد اشتباهات نظامی سایر کشور ها ولی محض اطلاع فقط دو تاش رو مختصر عرض میکنم ,آلمان بالگرد های هجومی تایگرش رو بدون توپ گاتلینگ 20 م م سفارش داده! تصور کنید یه نفر دست و پا چلفتی مثل من با کلاش بالگرد رو ببندم به رگبار خلبان مجبوره برای کشتن من یه موشک ضد تانک حروم کنه که صد ها برابر یه گلوله 20 م م قیمت داره! , یا آمریکا که میخواست در سال 2000 خط تولید آبرامز رو تعطیل کنه و به تانک های چرخ دار رو بیاره (شنی رو حذف کنه) اما توی جنگ عراق و افغانستان فهمید که همه جای جهان مثل آمریکا و اروپا گل و بلبل نیست که آسفالت و سنگفرش باشه و خط تولید آبرامز باز موند.
پس هر کشوری با ژنرال های نامدارش هم میتونه اشتباه کنه و الان هم ژاپن داره همین کار رو میکنه و زره کوب رو جانشین تانک های اصلی میدان نبردش میکنه درسته که تانک هاش رو نمیندازه سطل آشغال و ذخیره نگهداری میشن اما خدمه چی خدمه از تانک به زره کوب منتقل میشن و اگه سر به زنگاه برشون گردونن سر تانک به نظرتون بازدهی خدمه ای که چندین سال توی اون تانک ننشستن چقدر خواهد بود؟)
ام سی وی های ژاپنی با توپ 105 میلی متری مسلح شده اند. این توپ با تمام مهمات 105 میلی متری استاندارد ناتو سازگار است. این توپ فاقد لودر یا گلوله گذار خودکار است و به صورت دستی بارگذاری می شود. حدود 40 گلوله برای توپ اصلی حمل می شود. و معمولا 15 گلوله در خشاب برجک آماده استفاده هستند.
ام سی وی با یک سیستم کنترل آتش مدرن و الکترواپتیک نسل جدید مجهز شده است. این خودرو واقعا یک شکارچی قاتل است.
سلاح ثانویه شامل یک تیربار 7.62 میلیمتری و یک مسلسل 12.7 میلیمتری بالای برجک میباشد.
این خودروی پشتیبانی آتش نسبتا سبک است.زره اصلی بدنه فولادی است و زره مدولار نیز کامپوزیت میباشد. به نظر می رسد که مقاومت قوس جلوی خودرو توانایی دفع توپ 35 یا 40 میلیمتری را داشته باشد. احتمالا حداکثر سطح محافظت در پهلو ها و پشت زره کوب نهایتا برای گلوله های ضد زره 14.5 میلی متری طراحی شده باشد. بنا بر اعلام خود ژاپنی ها زره اصلی از فولاد ضد زنگ ساخته شده و زره مدولار نیز در صحنه ی نبرد به آسانی و توسط خود خدمه در زمانی بسیار کوتاه قابل نصب است.
این خودروی مبارز دارای چهار نفر خدمه شامل فرمانده، توپچی، گلوله گذار و راننده است.
این خودروی پشتیبانی آتش از یک شاسی کاملا جدید 8×8 استفاده می کند که براساس هیچ نفربر زرهی ساخته نشده و به نظر می رسد که مخصوصا برای خنثی کردن لگد توپ اصلی طراحی شده است.
چندین خودروی پشتیبانی آتش دیگر بوسیله ادغام شاسی یک نفربر زرهی موجود با یک برجک توپ دار به وجود آمده اند که در این صورت چنین طرح هایی معمولا با مشکلات مختلفی روبرو می شوند چون شاسی برای جابجایی نیرو طراحی شده نه تحمل لگد توپ صدوچند میلیمتری.
موتور ام سی وی یک موتور دیزلی توربوشارژ 570 اسب بخاری است. موتور در جلوی بدنه واقع شده است. گفته شده که محدوده عملیاتی در جاده ها بدون سوخت گیری 400 کیلومتر است. خودرو دارای سیستم تعلیق مرکزی میباشد. فشار تایرها می تواند برای حرکت بهتر در زمین های مختلف یا جاده توسط راننده از داخل زره کوب تنظیم شود.
این خودروی پشتیبانی آتش توانایی حمل و نقل هوایی به وسیله ی هواپیماهای ترابری را دارد. بر خلاف تانک های اصلی میدان نبرد ام سی وی ها می توانند به راحتی توسط هواپیمای Kawasaki C-2 حمل و نقل تاکتیکی شوند. ژاپن قصد دارد در مواقع اورژانسی یا اضطراری این زره کوب را به شیوه ی هوابرد از طریق بارریزی با چتر به جزایر دوردستش که فرودگاه ندارند برساند.

تایپ16

لینک منبع

درباره ی amir-moazeni1

همچنین ببینید

LRASM ؛ یک موشک ویرانگر دقیق به زرادخانه نیروی دریایی آمریکا اضافه می شود

مجله تصویری سلاح – شرکت لاکهید مارتین به تازگی اعلام کرد که برای نخستین بار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *