خانه / دسته‌بندی نشده / درباره عادات غذایی دیکتاتورهای جهان؛ از موسیلینی تا کیم جونگ ایل

درباره عادات غذایی دیکتاتورهای جهان؛ از موسیلینی تا کیم جونگ ایل

مجله تصویری سلاح- آیا می دانید بزرگترین دیکتاتورهای دنیا چه عادات غذایی مخصوصی داشته اند؟!

بنیتو موسولینی نخست وزیر پادشاهی ایتالیا از زمان به قدرت رسیدن فاشیست ها و رهبر جمهوری اجتماعی ایتالیا تا اجرای حکم اعدام در سال 1945 بود. وی علاقه زیادی به سیر داشت و بشقاب محبوب وی چیزی نبود جز یک سالاد ساده پر از سیر خرد شده به همراه لیمو و روغن های گیاهی که معتقد بود بسیار برای قلب مفید هستند.

همسر موسولینی طی مصاحبه ای گفته بود: بنیتو همیشه عادت داشت یک کاسه کامل سالاد سیر بخورد و پس از آن به هیچ عنوان نمی توانستم در کنار او بمانم!

 

وی در عین حال به گوشت گوساله تازه غوطه ور شده در گیاهان مختلف مانند مرزنجوش که در باغ خانگی پرورش یافته بودند نیز تمایل زیادی داشت. از جمله دیگر عادات موسولینی می توان به ضرورت صرف وعده های غذایی در کنار همسر و پنج فرزند خود اشاره کرد. آنها برای دسر معمولا از ciambellone که نوعی کیک حقله ای شکل است استفاده می کردند.

 

آدولف هیتلر 1889 الی 1945

با وجود آن که رهبر آلمان نازی مدت ها به عنوان بدنام ترین گیاهخوار جهان شناخته می شد، طی دهه 1930 طرفدار صرف کبوتر تازه بال و پر درآورده به همراه مغز پسته بود!

هرچند گیاهخواری هیتلر به نگرانی وی در خصوص دفاع از حقوق حیوانات نسبت داده می شود، عقیده عمومی بر این است که او به علت فرو نشاندن نفخ مزمن شکمی و یبوست خود رژیم غذایی بدون گوشت را انتخاب کرده بود. گفته می شود که او تیمی متشکل از 15 نفر برای اطمینان یافتن از سلامت غذاهای مصرفی و عدم مسمومیت آنها در اختیار داشته است!

تنها یکی از اعضای این تیم توانست از جنگ جان سالم به در ببرد. پس از آن که به اصطلاح پیش مرگ غذا را مزه می کرد، 45 دقیقه زمان لحاظ می شد تا زنده ماندن و یا فوت وی مشخص شود و سپس هیتلر غذای خود را می خورد.

در آخرین ماه های باقی مانده از جنگ، سیستم گوارشی هیتلر دچار نقص عملکردی مزمن شده بود و به همین دلیل بخش اعظم رژیم غذایی وی به سیب زمینی له شده و آبگوشت اختصاص داشت.

 

نیکولای چائوشِسکو 1918 الی 1989

نیکولای چائوشِسکو سیاست مدار کمونیست رومانیایی و اداره کننده کشور جمهوری سوسیالیستی رومانی از سال 1965 تا زمان مرگ بود. وی غالبا از رژیم های غذایی ساده پیروی می کرد و تقریبا هیچ چیزی را بیشتر از سالاد گوجه فرنگی، پیاز و فتا به همراه استیک دوست نداشت. حتی یک بار هم آشپز خانواده نیکولای اشاره کرده بود که دستور تهیه سوپ گوجه فرنگی با رشته خانگی وی بسیار مورد تعریف و تمجید قرار گرفت. از جمله دیگر غذاهای مورد علاقه چائوشِسکو می توان به پخت آهسته یک مرغ کامل با سر، بال و پا اشاره کرد!

 

در هر یک از سفرهای خارجی یک شیمی دان خبره نیز همراه وی بود و هر لقمه ای به مقصد معده نیکولای چائوشِسکو را پیش از مصرف آزمایش می کرد.

 

صدام حسین 1937 الی 2006

صدام حسین بین سال های 1979 تا 2003 رئیس جمهور کشور عراق بود. وی نه تنها علاقه زیادی به صرف غذاهای متنوع داشت بلکه حداقل هفته ای دو بار گوشت بره و گوشت گاو با چربی، میگوی تازه، خرچنگ زنده و زیتون های بکر از بلندی های جولان را در برنامه غذایی خود لحاظ می کرد. کارکنان آشپزخانه به دلایل امنیتی مجبور بودند هر روز به صورت همزمان سه وعده غذایی صدام را آماده سازی کنند.

از جمله دیگر غذاهای مورد علاقه او باید از ماهی و غذاهای دریایی، میوه، سبزیجات و دستورهای پخت سنتی نام برد. وی به طور معمول برای وعده صبحانه به شیر شتر همراه نان و عسل وابسته بود.

 

عیدی امین 1925 الی 2003

عیدی امین دیکتاتور نظامی و سومین رئیس جمهور اوگاندا تا سال 1979 بود. وی در یک ضیافت معمولی از مهمانان خود با لارو زنبور عسل، جیرجیرک، ملخ و مورچه های پرنده پذیرایی می کرد! البته لازم به ذکر است که سرو ملخ و جیرجیرک در کشوری مانند اوگاندا امری طبیعی است اما برای ایجاد بهترین طعم باید ابتدا حشرات به دقت شسته و سپس با کمی پیاز، سیر، نمک و فلفل سرخ شوند.

وی همچنین علاقه زیادی به صرف چای عصرانه، فست فود و پیتزا داشت. غذای محبوب او کباب و نان گندم بود و روزانه 40 پرتقال می خورد! در دوران سلطنت امین شایعاتی در مورد این که او رقبای نظامی خود را می خورد وجود داشت اما زمانی که این پرسش مستقیما از شخص خودش به عمل آمد، پاسخ داد: من گوشت انسان را دوست ندارم، زیادی برایم شور است!

 

پل پوت 1925 الی 1998

پل پوت سیاست مدار کامبوجی بود که در سال 1975 در جریان یک کودتا توانست قدرت به دست بگیرد. به گفته سرآشپز سابقه وی، پوت علاقه زیادی به گوشت گزار وحشی، گوزن و از همه عجیب تر مار کبری داشت! حتی دستور تهیه خاصی برای مار کبری وجود داشت که پوت عاشق آن بود. بر اساس این دستور العمل ابتدا مار باید کشته و سر آن قطع شود. پس از آن به منظور خروج سموم از درخت آویزان شده و در معرض آفتاب قرار می گیرد. در نهایت مار قطعه قطعه و همراه با مقداری لیمو و برگ درخت انگور حداقل برای مدت زمان 1 ساعت پخته می شود.

در حالی که پوت از وعده های غذایی مجلل لذت می برد، افرادی که تحت رژیم ظالمانه وی زندگی می کردند تنها مجاز به خوردن آب با مقدار کمی برنج بودند!

 

کیم جونگ ایل 1942 الی 2011

کیم جونگ ایل از سال 1994 الی 2011 رهبر کره شمالی بود. وی پس از مرگ پدرش در سال 1994 جانشین او شد. کیم جونگ ایل را غذایی ترین دیکتاتور جهان که عاشق صرف مواد غذایی خوشمزه بوده است به شمار می آورند. گفته می شود که او اغلب سرآشپز شخصی خود را برای یادگیری جدیدترین دستور العمل های پخت غذاهای لذیذ به ماموریت های بین المللی می فرستاد که از جمله آنها می توان به خوراک خوک دانمارکی، خاویار، انبه تایلندی و کیک برنج ژاپنی اشاره کرد.

شاید کمی عجیب باشد اما ایل ارتش کوچکی از زنان را به کار گرفته بود تا از یکسان بودن تمام دانه های برنج بشقاب های غذایی خود از منظر اندازه، شکل و رنگ مطمئن شود! وی همچنین طرفدار سرسخت سوشی، سوپ کوسه و سوپ گوشت سگ بود.

 

تصویری از سوپ کوسه

مطالب مجله تصویری سلاح را در این لینک دنبال کنید.

لینک منبع

درباره ی amir-moazeni1

همچنین ببینید

اخبار نظامی جهان-تاریخ انتشار:1403/01/03

انگلستان دست به خرید ۱۴ فروند بالگرد شینوک نسخه اف بلاک ۲ زده است این …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *